Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.uniminuto.edu/handle/10656/13280
Title: A Virtual Learning Environment focused on Reading Comprehension and Vocabulary Acquisition activities using Skimming and Scanning reading techniques as a complement for the English classes for tenth grade students in apublic school in Facatativá.
Authors: Valdivieso Mogollón, Laura Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Cely Betancourt, Blanca Lucía
Keywords: Virtual Learning Environment
English as Foreign Language
Reading Comprehension
Vocabulary
Skimming
Publisher: Corporación Universitaria Minuto de Dios
Citation: Valdivieso, L. (2021). A Virtual Learning Environment focused on Reading Comprehension and Vocabulary Acquisition activities using Skimming and Scanning reading techniques as a complement for the English classes for tenth grade students in apublic school in Facatativá. (Trabajo de grado). Corporación Universitaria Minuto de Dios, Bogotá – Colombia.
Abstract: This evaluative qualitative action-research study aimed to analyze the Virtual Learning Environment (VLE) focused on reading comprehension and vocabulary acquisition activities using Skimming and Scanning reading techniques as a complement for the English classes. To do this study a voluntary sampling of 20 tenth grader students was used. As for the research instruments, entry and exit questionnaires, a standardized exam (Preliminary English Test - PET) and the platform MOODLE as a VLE, were used to gather information. The entry questionnaire showed that different factors did influence the English learning process of the participants such as the use of the native language (Spanish); that some teachers focused just on one skill (reading, writing, listening or speaking) when implementing activities; and that there is a little use of technological resources doing the English classes less dynamic and interesting for the students. The standardized exam (PET) showed low reading comprehension level of the participants concluding that tenth graders need to improve their skill.
Este estudio de investigación-acción cualitativa evaluativa tuvo como objetivo analizar el Ambiente Virtual de Aprendizaje (AVA) enfocado en actividades de comprensión lectora y adquisición de vocabulario utilizando técnicas de lectura Skimming y Scanning como complemento a las clases de inglés. Para realizar este estudio se utilizó una muestra voluntaria de 20 alumnos de décimo grado. En cuanto a los instrumentos de investigación, se utilizaron cuestionarios de entrada y salida, un examen estandarizado (Preliminary English Test - PET) y la plataforma MOODLE como AVA, para recopilar información. El cuestionario de entrada mostró que diferentes factores influyeron en el proceso de aprendizaje del inglés de los participantes, como el uso de la lengua materna (español); que algunos maestros se enfocaron solo en una habilidad (leer, escribir, escuchar o hablar) al implementar actividades; y que hay un poco uso de recursos tecnológicos haciendo que las clases de inglés sean menos dinámicas e interesantes para los estudiantes. El examen estandarizado (PET) mostró un bajo nivel de comprensión lectora de los participantes, concluyendo que los estudiantes de décimo grado necesitan mejorar su habilidad.
Description: To analyze theVirtual Learning Environment focused on reading comprehension and vocabulary acquisition activities using Skimming and Scanning reading techniques as a complement for the English classes for tenthgrade students of Institución Educativa Municipal Técnico Empresarial Cartagenain Facatativá?
URI: https://hdl.handle.net/10656/13280
Appears in Collections:Maestría en Ambientes de Aprendizaje

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TM.AMB_ValdiviesoMogollónLauraCristina_2021Documento Principal3.31 MBAdobe PDFView/Open
Autorización_ValdiviesoMogollónLauraCristina
  Restricted Access
Autorización80.1 kBLicenseView/Open Request a copy
Anexo1_Acta de sustentaciónDocumento de Apoyo468.53 kBLicenseView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons